Nieuw op de gecombineerde editie van ATH en GTH is het AgroPromoPaviljoen, een initiatief vanuit de achterban van brancheorganisatie Fedecom. Een aantal leden heeft de handschoen opgepakt om een platform te creëren met als doel tegenstellingen tussen boer en burger te overbruggen.
Initiatiefnemers Mijno van Dijk en Johan Boeder: “Wij vinden het hoog tijd, de overwegend negatieve beeldvorming over de Agrosector om te buigen naar een positieve. Deze beurs heeft zó’n groot bereik en is voor ons daarom ideaal om een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappelijke discussie in de agrosector en, in het verlengde daarvan, tegenwicht te bieden aan negatieve berichtgeving, waarmee we helaas zo vaak worden geconfronteerd.” Binnen het paviljoen krijgen diverse maatschappelijke (non-profit)organisaties, die staan voor positieve en constructieve actie en beeldvorming, de kans om interactie met het beurspubliek en de media aan te gaan. Team Agro NL is gastheer/gastvrouw van het paviljoen. De beurs wordt gehouden van 14 t/m 17 september 2022, op het Walibi evenemententerrein in Biddinghuizen.
Om de positieve beeldvorming een gezicht te geven, is het AgroPromoPaviljoen opgedeeld in een flink aantal ‘themacorners’. In deze ‘corners’ zijn initiatieven aanwezig met voorbeelden, waarmee de agrosector de burger wil bereiken, met als boodschap hoe de sector en de landbouwbedrijven werkelijk in elkaar steken en wat zij bijdragen aan de voedselvoorziening en aan natuuronderhoud. Voor burgers een mooi ‘kijkje-in-de-keuken’ en voor boeren een bron van inspiratie voor hun eigen communicatie naar hun directe omgeving.
We zien je graag op stand 4.21 (tegenover het paviljoen Grenzeloos Innoveren)!