Team Agro on Tour

De komende weken houden wij op diverse plekken in Nederland informatiebijeenkomsten voor boeren en tuinders. Tijdens deze avonden informeren
wij hen over de plannen van Team Agro NL.

De eerste informatieavond is voor boeren en tuinders uit de regio Noord-Oost Nederland en wordt gehouden op woensdag 21 februari bij varkenshouder Johnny Hogenkamp (Farm Focus, Schapendrift 7a te Dalfsen). Deze avond wordt geheel gesponsord door Farm Focus.

 

De andere data zijn:

  • 22 februari: Hatchtech, Gildetrom 25 in Veenendaal (sponsor: Hatchtech)
  • 5 maart: Agrifirm, Landgoedlaan 20 in Apeldoorn (sponsor Agrifirm)
  • 7 maart: De Pothaar, Pothaarseweg 8 Bathmen (sponsor dierenartsenpraktijk Beltrum)
  • 22 maart: Ons Boerenerf, Banendijk 5a in Nederweert-Eind (sponsor Ons Boerenerf)
  • 22 maart: Regio Noord-Nederland (locatie volgt)
  • 28 maart: CAV Agrotheek, Zuidrak 18 te Wieringerwerf (sponsor CAV Agrotheek)
  • 28 maart: Regio Zuid-West Nederland (locatie volgt)

De avonden beginnen allemaal om 20.00 uur. Vanaf 19.30 uur is er ontvangst met koffie en thee.

Doel Team Agro NL

Team Agro NL moet hét boerenantwoord worden op de negatieve beeldvorming, over Nederlandse boeren en tuinders. in de media, politiek en maatschappij. In januari is de stichting door een groep boeren en boerinnen en agrarisch communicatiespecialist Caroline van der Plas uit Deventer opgericht. Het bestuur bestaat verder uit Geertjan Kloosterboer (melkveehouder in Deventer, Jolanda Kieftenbeld (pluimveehoudster uit Haarle, Henny Verhoeven, melkveehoudster uit Keldonk en Tom Dekker, schapenhouder uit Nijeveen).

‘Tot nu toe is er geen structurele pr en communicatie voor de agrarische sector, terwijl dit wel keihard nodig is. De sector is nu nog versnipperd en verdeeld. Er is geen afstemming, samenwerking en krachtenbundeling. Iedereen doet pr voor zijn eigen achterban en in zijn eigen regio, terwijl het juist keihard nodig is om als één front naar buiten te treden’, zegt Van der Plas.

Omdat er tot nu toe nooit regie is geweest op krachtenbundeling en samenwerking tussen boeren en bestaande pr-initiatieven, wil Team Agro NL die regierol op zich nemen. ‘Onze boeren en tuinders zijn zélf het grootste pr-bureau van Nederland en als wij allemaal samenwerken binnen Team Agro NL, kunnen we als Nederlandse land- en tuinbouw een krachtig en structureel boerengeluid laten horen’, aldus voorzitter Geertjan Kloosterboer.

In Team Agro NL zijn alle type landbouwsectoren en alle type boeren vertegenwoordigd. Kloosterboer: ‘Dat maakt ons uniek en sterk, want nooit eerder zaten alle sectoren aan één tafel voor gezamenlijke pr en promotie. Veehouders, akkerbouwers, biologische boeren, gangbare boeren; allemaal werken we samen met elkaar.’

Steun

Team Agro NL wordt inmiddels gesteund door diverse bestaande agrarische pr-initiatieven, zoals Varkens Vandaag, Stichting Blij met een Ei, mmmEggies, Boerburgertweet, Boer Bewust, Farm & Country Fair, Vallei Boert Bewust, Salland Boert en Eet Bewust, Wija Digital marketing, Boeren van Nederland, Farmers United, Keten Duurzaam Rundvlees, marketingbureau Claim Your Aim (bekend van De Boerinnen Kalender), Stichting Het Platteland, Wakkere Boerin, Varkens.nl, agrarisch adviesbureau Countus, Vrouwen van Nu en het boerencollectief Zmaakmakers uit Zeewolde. LTO Noord en de Nederlandse Vakbond Pluimveehouders hebben eveneens hun steun uitgesproken. De samenwerking wordt in de komende periode verder vorm gegeven.

 

Donateurs

Tijdens de informatieavonden zullen nog meer organisaties, sectoren en pr-initiatieven worden opgeroepen om met zijn allen samen te werken binnen Team Agro NL. Ook zal Team Agro NL tijdens deze avonden alle boeren en tuinders oproepen donateur te worden. ‘Als alle 50.000 boeren en tuinders in Nederland Team Agro NL steunen met 50 euro per jaar, hebben wij als sector jaarlijks een budget van minimaal 2,5 miljoen euro voor een krachtig en eenduidig promotieoffensief voor de hele agrarische sector. Voor nog geen 1 euro per week, profiteert iedereen daar van mee’, legt Kloosterboer uit.

Team Agro NL is te volgen op Twitter (www.twitter.com/teamagronl) Facebook (www.facebook.com/teamagronl) en vanaf volgende week via www.teamagro.nl. Het Deventer marketingcommunicatiebureau Claim Your Aim, bekend van De Boerinnen Kalender, werkt hierin met Team Agro NL samen en maakt deze website kosteloos.

Andere nieuwsberichten

Eerste lustrum voor Dag van de Agrarische Medewerker

Kom kijken bij de boer op het RondjeKavelpad

Boerenerven gezocht voor RondjeKavelpad 2024

Op de hoogte blijven?

Wie wordt

De Gouden Trekker

van 2024?